zondag 2 juni 2013

Hallo allemaal,

Ik zit nu in de tuin te genieten van een heerlijk zonnige dag. Ik hoop dat we morgen ook zon hebben want dan hebben we een verkeersdag!
Let op: iedereen moet zijn fiets meenemen want we gaan een parcours fietsen op het schoolplein!

Dan heb ik ook nog een verzoek aan alle ouders. Misschien heeft Karoline al een mail verstuurd maar ik ben dringend op zoek naar ouders die woensdag aanstaande ( 5 juni) ons naar kasteel Hoensbroek kunnen brengen. Door een vergissing kunnen we niet volgende week komen maar ze hadden deze week nog wel een plekje voor ons. Excuses dat de vraag zo laat komt maar zoals gezegd wilde ik eigenlijk pas volgende week naar het kasteel. Het zou super zijn wanneer we kunnen gaan en zo ons project over ridders en kastelen kunnen afsluiten. Ik wil om half 10 vertrekken. De speurtocht duurt 2 uur zodat we op tijd weer op school kunnen zijn. Alvast bedankt!

Op donderdag 13 juni gaan we op schoolreisje naar de Valkenier. We gaan met de bus ; heb dus geen vervoer nodig maar 1 of 2 ouders voor het begeleiden zou handig zijn.

Goed en wat hebben we afgelopen week gedaan?

Ten eerste was het een week met veel toetsen. De cito's zijn gemaakt en nagekeken; het grafiekje van deze toetsen zal volgende in het portfolio komen. Van een paar kinderen moet ik nog DMT/AVI afnemen want donderdag hadden we gelukkig ook iets leuks!

De vader van Dylan uit groep 6 werkt op het Trevianum en heeft ervoor gezorgd dat we een echt planetarium in de speelzaal hadden. Alle groepen mochten bijna een uur luisteren naar de verhalen van 2 studenten over het heelal maar vooral kijken naar de sterren, planeten, de melkweg en zelfs een vallende meteoriet dat ons bijna raakte;-)






En op vrijdag zijn we verder gegaan met les 2 van het fotoproject. Nu mochten de kinderen met een digitale camera foto's van elkaar maken. Suze (dochter van juf Moniek) heeft ons geholpen.
De foto's zijn erg leuk geworden!



Ik hoop dat iedereen een gezellig weekend heeft gehad en morgen met de fiets!! naar school komt.

Tot morgen!

ps. willen jullie vanaf nu lege en schoongemaakte zuivelpakken mee naar school nemen? Yoghurt, vla, Optimel etc. Alle pakken van 1 liter graag. Bedankt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten